KARAMAN AYRANCI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DÖGEP BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI YAPILDI.

DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında mayıs ayı toplantısı yapıldı.   İlçe Milli Eğitim Müdürü, şube müdürleri, İlçemiz okullarında görevli din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri,  DÖGEP kapsamında din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin, mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişmelerine katkı sağlamak amacıyla, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Toplantı salonunda bir araya geldiler.
DÖGEP BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI YAPILDI.

DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Gelişim Planı çerçevesinde 2019 Mayıs ayı konusu: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde etkili iletişim becerileri, etkili ve lider öğretmenlik, sınıf yönetimi ve sınıf yönetimini etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler ve örnek uygulamalar, Ayrancı Çok Programlı Anadolu Lisesi müdür yardımcısı ve din kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Yusuf YİĞİTER' in sunumu ile, İlçe Milli Eğitim Müdürü Yavuz CANDAN Şube Müdürleri Ali SEZER, Hüseyin BAĞIRGAN, Ayrancı Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlk Bilgisi öğretmeni Yusuf ARLI ve Ayrancı Ortaokulu öğretmen ve öğrencilerinin bulunduğu toplantıda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde etkili iletişim becerileri, etkili ve lider öğretmenlik, sınıf yönetimi ve sınıf yönetimini etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler ve örnek uygulamalar konusunda;

DİKAB öğretmenlerinin DİKAB dersinde etkili iletişim kurmalarının gerekliliği konusuna dikkat çekilmiş ve bu noktada Peygamber efendimizin hayatından bazı örnekler verilmiştir.  Peygamber efendimizin Müslim - Gayri Müslimler ile nasıl iletişim kurduğu ve bu iletişimde nelere dikkat ettiği ve noktada insanlara karşı yaklaşımı ele alınmış ve incelenmiştir.

Bu kapsamda,

·Kendini Tanımak           ?  Hedef Kitleyi Tanımak

·Ortamı Tanımanın gerekliği ve önemine değinilmiştir.

Dikab derslerinde etkili iletişim kurmak için yukarıda saydığımız temel ilkelerin yanı sıra konuya hakim olmak, öğrenciler ile karşılıklı samimiyet, Dikab derslerini ilgi çekici hale getirmenin önemi gibi konular üzerini de müzakere yapıldı. Mayıs ayında yapılan DÖGEB kapsamında sınıf yönetimi ve sınıf yönetimini etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler ve örnek uygulamalar ile alakalı öğretmenlerde,

·Guruba güven vermek       ?Vizyon geliştirmek      ?Soğukkanlı olmak

·Farklılıklara önem vermek   ? Basitleştirmek, 

gibi bazı özelliklerin önemine dikkat çekilmiş ve bu kapsamda dikab öğretmenleri arasında; liderlerde bulunması gereken temel özellikler ve bu özelliklerin ders etkisi ve uyarlanmasının eğitim öğretim açısında önemi ve gerekliliği konusu tartışılmıştır.

Sınıfın karmaşıklığını ve çeşitliliğini eşgüdümleyen, öğrenme çevresini daha etkili bir şekilde oluşturan bir yöntem olarak sınıf yönetimi, sınıftaki uygulamaların tümüyle ilişkilidir. Bu uygulamaların hazırlayıcısı ve yönlendiricisi olarak öğretmen davranışları öğrenme hedeflerine ulaşmada önemli bir etkendir. Bu nedenle öğrenci ihtiyaçları çerçevesinde öğretmen gerektiğinde bir lider, gerektiğinde bir arkadaş olabilmelidir. Uygun bir ortam oluşturulduğunda, doğru program ve doğru yöntemlerle her insanın öğrenme isteğinin artacağı ve "bütün öğrencilerin öğrenebileceği" söylenebilir.

 

Bu bağlamda eğitimde kaliteyi arttırmak etkili sınıflarla mümkün olacağı kanaatine varılmış ve Sınıfların etkililiğini sağlayanlar da lider öğretmenlerin olduğu vurgulanmıştır.  Öğretmenin sınıfta lider olabilmesi için o grubun Sınıf Yönetiminde Liderlik ve Liderliğin Sınıf Yönetimine Katkıları özelliklerini iyi analiz etmesi gerekir. Bu analizler sonucunda da gruba uygun liderlik özelliklerini sergilemelidir. Öğretmenin liderlik rolünün geliştirilmesi, formal okul liderliği açısından büyük önem taşır. Okul yaşam kalitesini arttırır. Çünkü lider öğretmen, daha bilinçli olarak karar verme sürecine katılır ve okulun değişimine katkıda bulunur.

 

 Yapılan müzakereler sonucunda,

1. Öğretmenler, liderlik davranışlarını sergileyebilmeleri yönünde desteklenmelidir.

2. Göreve yeni başlayan öğretmenlere, öğretmen liderliğini tanıtıcı programlar düzenlenmelidir.

3. Öğretmenlere, liderlik rollerini gerçekleştirmelerine yönelik fırsatlar sunulmalıdır.

4. Öğretmen liderliği okullarda üzerinde durulması gereken ortak bir eylemdir. Milli Eğitim Bakanlığı, il ve ilçeler düzeyindeki yetkililer öğretmen liderliğinin güçlendirilmesi yönünde ortak çalışmalar yapmalıdırlar.

5. Öğretmen liderliğinin, okul yönetimine, öğrencinin akademik başarısı üzerine etkisini inceleyen araştırmalar yapılabilir.

6. Okul yöneticileri öğretmen liderliğini engelleyici davranışlar sergilememeleri konusunda bilgilendirilmelidir. Çünkü müdürler bir okulun gelişmesini sağlayacak koşulları oluşturmada kilit bir role sahiptir.

Yukarıda belirtmiş olduğumuz gibi öğretmenlerimiz desteklenmeli ve onlara yardımcı olunmalı ve önündeki engeller kaldırılmalı ve bu noktada teşvikler yapılmanın gerekliliği konusu üzerine karşılıklı konuşuldu.

 

 

30-05-201930-05-201930-05-201930-05-2019

Atatürk Cad. No1 Hükümet Konağı Kat3 Ayrancı / KARAMAN - 0338 411 2583

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.