KARAMAN AYRANCI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında toplantı yapıldı.

İlçemiz okullarında görevli Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri; mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişmelerine katkı sağlamak amacıyla İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü toplantı salonunda bir araya geldiler.
DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında toplantı yapıldı.

DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Gelişim Planı çerçevesinde 2018 Aralık ayı konusu: “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde etkin dinleme, beden dili, etkili ve güzel konuşma, sunu araçları, etkili sunum teknikleri ve sunum uygulamaları, süreç izleme ve değerlendirme teknikleri:. Ayrancı Kıraman Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Rabia KANAL öğretmenimiz tarafından İlçe Milli Eğitim Müdür V. Hüseyin BAĞIRGAN başkanlığında, Şube Müdürü Ali SEZER, ÇPAL Müdür Yardımcısı Din Kültürü ve Ahlk Bilgisi öğretmeni Yusuf YİĞİTER ve Ayrancı Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Yusuf ARLI’nın katılımcıların bulunduğu toplantıda;  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde ders planlamak ya da dersi planlı yapmak önemini hiç yitirmeyecek bir eğitim ilkesidir. Öğretmen kitabı yazılması ya da programların aynı zamanda öğretmen kılavuzu olarak hazırlanması gibi durumlarda ders planı gerekmez gibi yaklaşımlar doğru sonuçlar vermeyebilir. Her ders saati özgündür, özgün planlama gerektirir. Kastettiğimiz mutlaka belli bir kalıba uygun kağıt üzerinde gösterilmiş plan değildir. Zihinde de yapılmış olabilir; bir müsvedde kağıdına karalanmış da., Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde etkin dinleme, beden dili, etkili ve güzel konuşma, sunu araçları, etkili sunum teknikleri ve sunum uygulamaları tekniklerinden de mutlaka faydalanmalıyız.

Ders planlamada kullanılabilecek, dersin aşamalarını gösteren farklı yaklaşımlar vardır.

DKAB programlarının dayandığı eğitsel yaklaşımlardan bir olan yapılandırmacı öğrenme, öğretme süreçleri içinde uygun görülen 5E yaklaşımı aşamalarının özellikleri hakkında düzenlenecek etkinlikler açısından şunları bilmekte yarar vardır: 1. Giriş 2.      Keşfetme, 3. Açıklama, 4. Derinleştirme, 5. Değerlendirme evreleri şeklinde ele alınmalıdır.İlgi ve merak uyandırmak, Beklentileri gözden geçirmek, gerekirse yenilemek, öğrencilerin ürettiklerini bir araya toplamak ve karşılaştırmak ve genellemelere varmak, yeni kazanılan anlam, kavram ve becerileri yeni durumlara uygulamak, kavramları anlamlarına uygun kullanmak, kendini değerlendirmek, üretim ve uygulamada bulunmak, akran değerlendirmesi şeklinde, öğretmenimiz konuyu özetlemiştir.                                                      

          Rabia KANAL öğretmenimiz ilçede öğretmenlerimize yaptığı bu faydalı sunumu Kendi okulunda ARALIK ayının ikinci haftasında öğrencilerine de konferans düzenleyerek onların istifadesine sunmuştur.

          Aralık ayı raporuna ulaşmak için tıklayınız.

 

25-12-201825-12-201825-12-201825-12-201825-12-201825-12-201825-12-201825-12-201825-12-201825-12-2018

Atatürk Cad. No1 Hükümet Konağı Kat3 Ayrancı / KARAMAN - 0338 411 2583

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.