KARAMAN AYRANCI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DÖGEP TOPLANTISI VE ORTAOKULLAR ARASI KURAN´I KERİM GÜZEL OKUMA YARIŞMASI YAPILDI

İlçemiz okullarında görevli Dinkültürü Öğretmenlerinin gelişimleri ile ilgili toplantı Ayran Halk Eğitim Merkezinde Geniş Katılımlı yapıldı.
DÖGEP TOPLANTISI VE ORTAOKULLAR ARASI KURAN´I KERİM GÜZEL OKUMA YARIŞMASI  YAPILDI

İlçe Milli Eğitim Müdürü, İlçe Müftüsü, şube müdürü, İlçemiz okullarında görevli din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri, okul idareci ve öğretmenleri, DÖGEP kapsamında din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin, mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişmelerine katkı sağlamak amacıyla, Halk Eğitim Merkezi Toplantı salonunda bir araya geldiler. Akabinde Ayrancı da bulunan Ortakul öğrencileri arasında yapılan Kuran´ı Kerim Güzel Okuma Yarışması Düzenlenmiştir.

DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Gelişim Planı çerçevesinde 2019 mart ayı konusu: Din eğitimi ve öğretimi sürecinde bir eğitim yöntemi olarak drama, etkili oyunlar ve etkinliklerin kullanımı ve kullanım alanları ile ilgili, Ayrancı Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Yusuf ARLI’ nın sunumu ile, İlçe Milli Eğitim Müdür V. Hüseyin BAĞIRGAN, İlçe Müftüsü Ahmet YOLCU, Şube Müdürü Ali SEZER, ÇPAL Müdür Yardımcısı Din Kültürü ve Ahlk Bilgisi öğretmeni Yusuf YİĞİTER, Kıraman Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlk Bilgisi öğretmeni Rabia KANAL, Kavaközü Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlk Bilgisi öğretmeni Cemile BAKİR ve Ayrancı Ortaokulu öğretmen ve öğrencilerinin bulunduğu toplantıda,  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde eğitim yöntemi olarak drama, etkili oyunlar ve etkinliklerin kullanımında;

Eğitici drama; olayın, duygunun, çeşitli rollerin, bir kavramın, konunun ya da öykünün, hatta şiirin, canlı ya da cansız varlıkların sözel ve sözsüz, kendiliğinden davranışlarla, taklit yolu ile temsili olarak ifade edilmesi, canlandırılmasıdır. Mesela, camiye giriş adabı, yemek yeme adabı, öğrenci-öğretmen ilişkileri, çocuk ana baba ilişkileri, büyüklere saygı gibi unsurları içeren pek çok durum rol oynama tekniği ile canlandırılarak öğrencilere kavratılabilir. Rol oynama yöntemi ile çocuk başkasının yerine kendini koyarak empati yeteneğini geliştirebilir. Mesela anne baba veya öğretmen rolünü canlandırarak onların duygularını anlama imkânına sahip olabilmesidir.

Müzikle Drama; Bir müzik parçasının ritmine uyarak yürümek şeklinde uygulanmaktadır. Ya da bir drama etkinliğinde yaşantı ve duyguların daha güçlü ifade edilebilmesi için müzik kullanılabilmektedir. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde drama etkinliği esnasında müzik kullanılması, işlenilecek konuya ilişkin ilahi veya müzik parçalarının ön hazırlık olarak sınıfta dinletilmesi veya manası öğrenilmiş bir Kur’an-ı Kerim suresinin zihinde canlandırma tekniği ile de birleştirilerek manasının düşünülmesi ve bu şekilde dinlenmesi biçiminde uygulanabilmesi mümkündür.

Pandomimle;  öğrenciler sözcük yerine hareketlerle bir şeyi canlandırırlar veya oynarlar. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde abdestin alınışı, insanlar arası ilişkilerde uyulacak nezaket ve görgü kuralları, temizlik, namaz kılınması gibi konularda yararlanılabilir.

Öykü/olay canlandırma; Bu teknikte önce çocuklara öykü ve olay baştan sona anlatılmaktadır. Öğretmenin hatırlatmasıyla öğrenciler öykünün o bölümünü oynarlar. Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde yer verilebilecek çeşitli kıssalar bu şekilde canlandırmaya müsaittir.

Resim tekniği; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde de drama faaliyetlerinden sonra resim yapma tekniği kullanılabilir.

Kukla oyunu; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde karagöz oyunu çok yönlü olarak faydalanılabilecek bir kukla oyunudur. Kuklaların çocuklar tarafından daha önce hazırlanmış olması da kukla ile dramayı çocuk için daha cazip ve eğlenceli kılacaktır.

 

            Sonuç Olarak

            Oyun, genellikle insanları bulundukları ortamdan başka bir zamana ve mekâna geçiren bir faaliyettir. İnsan çok küçük yaşlardan ilerleyen yaş dönemlerine kadar değişik biçimlerde oyun oynamaktadır. Spor etkinliklerinde, zekâ bulmacaları, savaş taktikleri, ekonomik stratejiler, halk dansları vb. birçok etkinlik oyun olarak adlandırılmaktadır. Biraz daha dar bir çerçeve ile oyun; insan için belli bir amaca yönelik olan veya olmayan, kurallı ya da kuralsız gerçekleştirilen, her durumda bireyin isteyerek ve zevk alarak yer aldığı fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişimini etkileyen faaliyetlerdir.

             Öğretme-öğrenme sürecinde yer alan eğitsel oyunlarla, öğrenme ve öğretme daha zevkli ve verimli hale dönüştürülmektedir. Öğrenciler, öğretme öğrenme sürecine aktif katılarak, öğrenilenlerin kalıcılığını da arttırabilmektedir. Eğitsel oyunlarla belirlenen kazanımlara ulaşılması, önceki öğrenilenlerin tekrar ve pekiştirilmesi, hatalı öğrenilenlerin düzeltilmesi sağlanabilmektedir.

             Eğitici drama pek çok konuda olduğu gibi Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Derslerinde de etkili olabilecek bir eğitim öğretim metodudur.

              Öneriler

               1. Din öğretiminde kullanılabilecek farklı oyunların tespit edilerek denenmesi,                                               

              2. Din öğretiminde eğitsel oyunların kullanılmasının öğrenmeye etkisinin alan araştırmasıyla ortaya konulması uygun olacaktır.

Öğretmenimiz Yusuf ARLI Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim kapsamında konuyu bu şekilde özetlemiştir.

Program Ortaokullar arası Kuran´ı Kerim Güzel Okuma Yarışmasının yapılması dereceye giren öğrencilere ödüllerinin verilmesi, Ayrancı Ortaokulu öğrencilerinden oluşan ilahi grubunun ilahileri ile sona ermiştir.29-03-201929-03-201929-03-201929-03-2019

Atatürk Cad. No1 Hükümet Konağı Kat3 Ayrancı / KARAMAN - 0338 411 2583

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.