KARAMAN AYRANCI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

NİSAN AYI DÖGEP TOPLANTISI YAPILDI

İlçe Milli Eğitim Müdürü, şube müdürü, İlçemiz okullarında görevli din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri, okul idareci ve öğretmenleri, DÖGEP kapsamında din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin, mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişmelerine katkı sağlamak amacıyla, Halk Eğitim Merkezi Toplantı salonunda bir araya geldiler.
NİSAN AYI DÖGEP TOPLANTISI YAPILDI

DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında nisan ayı toplantısı yapıldı.

 

İlçe Milli Eğitim Müdürü, şube müdürü, İlçemiz okullarında görevli din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenleri, okul idareci ve öğretmenleri, DÖGEP kapsamında din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin, mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişmelerine katkı sağlamak amacıyla, Halk Eğitim Merkezi Toplantı salonunda bir araya geldiler.

DÖGEP (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Gelişim) programı kapsamında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Gelişim Planı çerçevesinde 2019 nisan ayı konusu: Öğretmenlerin mesleki gelişim ve DKAP dersleri açısından Temel İslami Bilimlerine ait kaynaklardan yararlanma, bu kaynakları okuma, anlama ve yorumlama teknik ve yöntemleri ile ilgili, Kıraman Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Rabia KILINÇ’ ın sunumu ile, İlçe Milli Eğitim Müdür V. Hüseyin BAĞIRGAN,  Şube Müdürü Ali SEZER, ÇPAL Müdür Yardımcısı Din Kültürü ve Ahlk Bilgisi öğretmeni Yusuf YİĞİTER, Ayrancı Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlk Bilgisi öğretmeni Yusuf ARLI ve Ayrancı Ortaokulu öğretmen ve öğrencilerinin bulunduğu toplantıda,  Öğretmenlerin mesleki gelişim ve DKAP dersleri açısından Temel İslami Bilimlerine ait kaynaklardan yararlanma, bu kaynakları okuma, anlama ve yorumlama teknik ve yöntemleri konusunda;

Toplum olarak ilerleyebilmek ve gelişmiş ülkelerdeki refah düzeyine erişebilmek için okullarda iyi bir eğitimin veriliyor olması gerektiği bilinen bir gerçektir. Ancak okullarda iyi bir eğitimin verilebilmesi, yani öğrencilerin başarılı olabilmeleri için okuldaki öğretimin niteliğinin yükseltilmesi gerektiği belirtildi. Okullardaki başarı grafiği de, nitelikli öğretmenler olmadan önemli düzeyde yükseltilemeyeceği, iyi öğrencilere sahip olunabilmesi için iyi öğretmenlere ihtiyaç olduğu vurgulandı. Öğretmenlerin de öğretmen yetiştiren kurumlarda yetiştirildikleri düşünüldüğünde bu kurumlara büyük sorumluluklar düşeceği belirtildi.

Öğretmenler ve öğretmenlik mesleğindeki nitelik konusu sadece Türkiye’de değil dünyanın pek çok ülkesinde çok sık gündeme gelen bir konudur. Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği yürüten profesyonellerin mesleğin gereklerini yerine getirişleriyle ilgili düzenlemeler Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan beri üzerinde hep konuşulan bir konu olagelmiştir. Özellikle son 30 yılda gerçekleştirilen ve gerçekleştirilmeye çalışılan düzenlemeler bu konuda çok uzun yıllar sürebilecek çalışmaların da işaretçileri olduğu katılımcılara anlatıldı.

            Sonuç Olarak

            Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleri için Milli Eğitim Bakanlığı bütçesinden ayrılan mali kaynak tek başına yeterli olmamakla birlikte, mesleki eğitimlerinin gelişmesinde, hizmet-içi eğitim sayı ve çeşitliliğinden daha ziyade öğretmenlerin bu etkinliklerin önemine inandırılmaları gerektiği vurgulandı. Öğretmen yeterlilikleriyle ilgili nasıl bir sınıflama yapılırsa yapılsın, bu yeterlilikler bir bütün olarak ele alınmalıdırlar. Çünkü bu yeterlilikler birbirlerini tamamlayıcı özellikler içermektedirler.

30-04-2019

Atatürk Cad. No1 Hükümet Konağı Kat3 Ayrancı / KARAMAN - 0338 411 2583

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.